NAGYBOLDOGASSZONY RÓMAI KATOLIKUS GIMNÁZIUM, ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ALAPFOKÚ MŰVÉSZETI ISKOLA

Szegedi Innovatív Informatika Verseny

2022. máj. 30. | 0 hozzászólás

 

Szabó Levente 11.A  osztályos tanulónk Tari Balázs tanár úr felkészítése és útmutatása mellett a Szegedi Tudományegyetem Informatikai Intézete által szervezett Szegedi Innovatív Informatika Verseny Informatika Szekciójában az előkelő II. helyezést érte el.

Gratulálunk Leventének és Tari tanár úrnak!

 

 

“Sokat szoktam játszani különböző túlélős játékokkal, de mindegyiknek vannak hiányosságai, illetve olyan részei, ami nekem nem tetszik, vagy amit én máshogy csináltam volna.

Az egyik legnagyobb hiányosság szinte az összes játékban az az NPC-k (Nem játékos által irányított karakterek) programja. A legtöbb játékban alig fordítanak rájuk figyelmet, pedig rendkívül fel lehetne dobni velük a játékmenetet. Belegondoltam, hogy mennyivel élvezetesebb lenne úgy játszani, ha közben az NPC-k is élik a saját életüket és képesek kapcsolatba lépni a játékossal, képesek kommunikálni vele, illetve egymással és a játékos cselekedetei befolyásolják az NPC-k viselkedését.

További hiányosság az NPC-k működésével kapcsolatban, hogy ők általában sokkal gyengébbek, mint a játékos, ezáltal alá is vannak rendelve neki. Éppen ezért szerintem úgy lenne izgalmas a játék, ha az NPC-k mindenre képesek lennének amire a játékos, és az egyetlen különbség köztük az lenne, hogy a játékost ember irányítja.

Így tehát eldöntöttem, hogy megvalósítom ezt a játékot, amiben az NPC-ké a főszerep.

A céllom az volt, hogy létre hozzak egy élvezhető, egyszerű túlélős játékot, amiben az NPC-k kifejezetten fejlettek és képesek fejlődni, illetve szaporodni.

A végeredményt elérni nehezebb volt, mint vártam, mivel amellett, hogy egy teljes játékot létre kellett hoznom, amiben szabadon lehet fejlődni; létre kellett hoznom egy működő, egyszerűbb „mesterséges intelligenciát”.

Továbbá az is nehézséget jelentett, hogy az előbbieket össze kellett vonni, hogy a „mesterséges intelligencia” megfelelően tudjon érvényesülni az általam létrehozott virtuális térben.

Mivel ez előtt nem csináltam sok játékot, ezért ez a projekt kihívás volt számomra, de úgy vélem, hogy sikerült megbirkóznom ezzel a feladattal.

A játék készítése során sikerült létrehoznom egy olyan karaktert, ami teljesen szabadon irányítható, és a speciális kameramozgásnak köszönhetően különböző szemszögekből és távolságokból is rá lehet látni az emberre, ezáltal ki lehet választani a leg előnyösebb nézőpontot.

A Játék készítése során minden 3D-s modellt én szerkesztettem úgynevezett „Low poly” grafikával (pl.: fákat, bokrokat, tábortüzet, szerszámokat stb.). Azért választottam ezt a stílust, mert pont annyira részletes, hogy gyorsan és egyszerűen lehet ilyen objektumokat megszerkeszteni, viszont az egyszerűsége nem megy a kinézet rovására. Külön karaktert ad a modelleknek.

Annak érdekében, hogy a játék élvezhetőbb és változékonyabb legyen, készítettem többféle fát, sziklát, érceket, szerszámokat és ültethető növényeket. A nyersanyagokat úgy csináltam, hogy ha a játékos (vagy az NPC) nem figyel rá, akkor el fognak fogyni. Ez ellen lehet terméseket gyűjteni és új fákat ültetni.

Mivel túl békés volt a játék, ezért adtam hozzá szörnyeket, amik éjjel jönnek, ezáltal arra késztetve a felhasználót, hogy folyamatosan készenlétben álljon. Erre azért volt szükség, hogy egy kicsit felpörgesse a játék menetét.

És végül létre hoztam egy egyszerűbb „mesterséges Intelligenciát”, ami képes szabadon mozogni a 3D-s térben, kikerüli az akadályokat és ugyan úgy él a játékban, mint a játékos. Ugyan úgy gyűjt ételt, nyersanyagokat, építkezik, termeszt élelmiszert és harcol, mint a játékos.”

 

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

július 2022

MO
TU
WE
TH
FR
Szo
SU
27
28
29
30
1
2
3
Események július

1

No Events
Események július

2

No Events
Események július

3

No Events
4
5
6
7
8
9
10
Események július

4

No Events
Események július

5

No Events
Események július

6

No Events
Események július

7

No Events
Események július

8

No Events
Események július

9

No Events
Események július

10

No Events
11
12
13
14
15
16
17
Események július

11

No Events
Események július

12

No Events
Események július

13

No Events
Események július

14

No Events
Események július

15

No Events
Események július

16

No Events
Események július

17

No Events
18
19
20
21
22
23
24
Események július

18

No Events
Események július

19

No Events
Események július

20

No Events
Események július

21

No Events
Események július

22

No Events
Események július

23

No Events
Események július

24

No Events
25
26
27
28
29
30
31
Események július

25

No Events
Események július

26

No Events
Események július

27

No Events
Események július

28

No Events
Események július

29

No Events
Események július

30

No Events
Események július

31

No Events
1
2
3
4
5
6
7

Legutóbbi bejegyzések: