Szeptember elején, testnevelő tanárként, lehetőségem nyílt részt venni egy különleges rendezvényen, amely az autómentes naphoz kapcsolódó ügyességi és szellemi vetélkedőre invitálta iskolánkat. Egy 11 fős lelkes csapattal indultunk útnak, hogy megmérettessük magunkat ezen a sokszínű és izgalmas eseményen. A verseny nemcsak a diákok ügyességére és fizikai teljesítményére koncentrált, hanem szellemi felkészültségüket, csapatszellemüket és kreativitásukat is próbára tette.
A rendezvény célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a környezetbarát közlekedési formákra és az egészséges életmód fontosságára. Ehhez kapcsolódóan különböző feladatokat kellett teljesíteni a diákoknak, melyek a testi és szellemi ügyességüket egyaránt igényelték. A versenyt egy parkban rendezték meg, ahol a természet közelsége még inkább erősítette a környezetvédelem fontosságát hangsúlyozó üzenetet.
Az első feladatok ügyességi próbatételek voltak, ahol a diákok kerékpáros akadálypályán, célba dobásban és egyensúlyozási gyakorlatokban mérhették össze tudásukat más iskolák csapataival. Már az első pillanatoktól éreztem, hogy a csapatunk különösen összeszedett és motivált. A kerékpáros akadálypályán mindenki magabiztosan teljesített, a célba dobásnál pedig több diák is kiemelkedő eredményt ért el. Az egyensúlyozási gyakorlatok során is precízen, koncentráltan dolgoztak, amit az elért eredmények is tükröztek. A nap végére bebizonyosodott, hogy ez az összpontosítás és elhivatottság meghozta a gyümölcsét: az ügyességi vetélkedőn csapatunk az első helyet szerezte meg.
Az ügyességi verseny után következtek a szellemi próbatételek, amelyek nemcsak a közlekedésbiztonságra, hanem a környezetvédelemre és a fenntarthatóságra is rávilágítottak. A diákoknak különböző kérdésekre kellett válaszolniuk, rejtvényeket megoldaniuk, valamint kreatív feladatokat is kaptak, amelyekben például egy közlekedési plakátot kellett megtervezniük. Itt azonban már érezhető volt, hogy a csapatunk kevésbé rutinos az ilyen típusú feladatokban. Bár mindenki lelkesen és szorgalmasan dolgozott, az itt elért pontszámok már nem voltak olyan kiemelkedőek, mint az ügyességi versenyen. A szellemi vetélkedőn középmezőnyben végeztünk, de így is büszke voltam a diákok kreativitására és kitartására.
A verseny végeredményét az ügyességi és szellemi vetélkedők összesítése alapján hirdették ki. Bár az ügyességi versenyen első helyet szereztünk, az összesített eredmények alapján a negyedik helyet értük el. A diákok nemcsak ügyességükkel, hanem csapatszellemükkel és egymás iránti támogatásukkal is kitűntek. A nap végén mindenki elégedetten és büszkén tért haza, hiszen nemcsak a versenyen értünk el szép eredményt, hanem a közlekedési kultúráról és a fenntarthatóságról is sokat tanultunk.
Ez a vetélkedő remek lehetőséget adott arra, hogy a diákok ne csak sportolóként, hanem gondolkodó fiatalokként is megmutassák magukat. Az autómentes nap üzenete pedig még inkább tudatosult bennük, hiszen a környezetvédelem nemcsak egyéni, hanem közösségi felelősség is. Összességében nagyon büszke vagyok a csapat teljesítményére, és biztos vagyok benne, hogy ez az élmény mindannyiunk számára maradandó tanulságokkal szolgált.
A csapat tagjai: Regényi Júli, Tukora Luca, Raskoványi Száva, Fekete Hédi, László Regina, Scherk Tamás, Földi Zalán, Szvath Tóbiás, Ruppert Richard, Bago Ábel, Spilák Barnabás.
/Zsámbok István/
0 hozzászólás